Deklaracja dostępności Wojewódzkiego Specjalistycznego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej Chorób Płuc i Gruźlicy w Wolicy k/Kalisza
Dostępność cyfrowa
Wojewódzki Specjalistyczny
Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej
Chorób Płuc i Gruźlicy
Wolica 113, 62- 872 Godziesze Małe
powiat kaliski, woj.wielkopolskie
zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej WSZZOZ Chorób Płuc i Gruźlicy w Wolicy k/Kalisza.
- Data publikacji strony internetowej: 2016-01-04
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-03-31
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Wyłączenia
Częściowo:
- dokumenty tekstowe
- dokumenty tekstowo-graficzne
- pliki multimedialne
Wyżej wymienione treści prezentowane w Internecie zostaną poddane przebudowie i zmianom polegającym w szczególności na zmianie wyglądu lub struktury prezentowanych informacji albo zmianie sposobu publikowania informacji.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2021-03-31
- Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2022-03-31
- Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Dyrektor szpitala ? lek. med. Sławomir Wysocki
tel. centrala: 664 175 311, 62 761 25 00
e-mail: sekretariat@szpital.wolica.pl
Informacja na temat procedury
Zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji na warunkach określonych w ustawie. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna budynków WSZZOZ Chorób Płuc i Gruźlicy w Wolicy k/Kalisza
Budynek Główny Szpitala – Wolica 113, 62- 872 Godziesze Małe
1. Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Dla pacjentów i osób towarzyszących dostępne są 2 wejścia do budynku. Przed jednym z wejść dostępna jest pochylnia (planowana jest modernizacja pochylni ze względu m.in. na brak odpowiedniego rozstawu poręczy oraz jego zadaszenie). Wejście/wjazd na teren szpitala odbywa się przez bramę otwieraną przez portiera. Ciąg pieszo-jezdny jest utwardzony, a drzwi do budynku otwierane są ręcznie. Rejestracja znajduje się przy wejściu głównym. Blat przy okienku izby przyjęć nie jest dostosowany dla osób poruszających się na wózku (planowany jest remont/modernizacja pomieszczeń szpitalnych). Obszary kontroli: po wejściu do budynku szpitala wszystkie osoby kontrolowane są przez personel izby przyjęć pod kątem temperatury ciała i ogólnego stanu zdrowia (ręczny pomiar temperatury i ankieta epidemiologiczna).
2. Dostępność korytarzy, schodów, wind i toalet.
Dla osób ze szczególnymi potrzebami dostępne są wszystkie korytarze i pomieszczenia na każdym z pięter. Korytarze są przestronne i umożliwiają swobodne poruszanie się osób z niepełnosprawnością, nie posiadają progów. W budynku dla pacjentów i osób towarzyszących dostępna jest jedna winda przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych (planowana jest modernizacja dźwigu i/lub budowa nowego). Toalety dla osób niepełnosprawnych (dostępne na każdym piętrze) wymagają modernizacji, konieczne jest odnowienie infrastruktury technicznej. Na klatce schodowej wykonano wyróżnienia początku i końca wszystkich biegów schodowych.
3. Opis dostosowań, na przykład oznaczeń Braille?a, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
W windzie brak informacji głosowej, na którym piętrze znajduje się kabina ? Szpital zapewnia dostęp alternatywny w postaci wsparcia innej osoby. Planowana jest modernizacja dźwigu i/lub budowa nowego. Informacja o rozkładzie pomieszczeń na parterze zapewniona jest w sposób wizualny (tablica informacyjna) i głosowy (informacje udzielane przez personel). W budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących ? alternatywnie dostępny jest tzw. pokój cichej obsługi, którego funkcję pełni np. gabinet zabiegowy, gabinet lekarski. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille?a. Dostępność w tym obszarze zapewniona jest poprzez wsparcie pracownika szpitala.
4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Na terenie szpitala są miejsca parkingowe dla pacjentów, w tym 1 dla osób niepełnosprawnych (planowana jest modernizacja/rozbudowa parkingu i zwiększenie miejsc dla osób niepełnosprawnych). Przed drzwiami głównymi jest plac manewrowy, gdzie istnieje możliwość swobodnego asystowania przy wysiadaniu z samochodu pacjenta z niepełnosprawnością ruchową. Odległość z parkingu do wejścia głównego wynosi około 5m ? istnieją bariery architektoniczne tj. krawężniki, nierówności powierzchni, zbyt szeroki rozstaw poręczy przy pochylni (planowana jest modernizacja dróg dojazdowych i wymiana nawierzchni).
5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Dopuszcza się wstęp do budynku z psem asystującym do całego budynku z wyłączeniem pomieszczeń/sal wymagających zachowania warunków podwyższonego reżimu epidemiologicznego tj. gabinet bronchoskopii, spirometrii, USG, RTG, pomieszczenia laboratorium, odcinki izolacyjne, gabinety zabiegowe.
6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Szpital umożliwia dostęp do środków wspierających komunikowanie się (np. kontakt poprzez korzystanie z poczty elektronicznej, telefonów dla pacjentów, w tym bezprzewodowych) oraz zapewnia możliwość korzystania z pomocy tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika.
Budynek Administracji Szpitala – Wolica 113, 62- 872 Godziesze Małe
1. Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Dla pacjentów i osób towarzyszących dostępne jest jedno wejście. Wejście/wjazd na teren szpitala odbywa się przez bramę otwieraną przez portiera. Ciąg pieszo-jezdny utwardzony, drzwi do budynku otwierane ręcznie. Przed wejściem do budynku brak pochylni ? alternatywnie wykorzystywany jest schodołaz, wsparcie personelu. Możliwa jest zmiana organizacji funkcjonowania i organizowanie spotkań w miejscu dostępnym architektonicznie. Obszary kontroli: po wejściu do budynku szpitala wszystkie osoby kontrolowane są przez portiera/ochronę pod kątem temperatury ciała i ogólnego stanu zdrowia (kamera termowizyjna i ankieta epidemiologiczna).
2. Dostępność korytarzy, schodów, wind i toalet.
Na klatce schodowej wykonano wyróżnienia początku i końca wszystkich biegów schodowych. Budynek piętrowy bez windy – dostęp alternatywny w postaci schodołazu lub zmiany organizacji funkcjonowania (organizacja spotkań poza budynkiem administracyjnym). Brak toalet dla osób ze szczególnymi potrzebami – planowana jest modernizacja/remont budynku.
3. Opis dostosowań, na przykład oznaczeń Braille?a, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
Brak oznaczeń w alfabecie Braille?a, brak tablicy informującej o rozmieszczeniu pomieszczeń. Szpital zapewnia dostęp alternatywny w postaci wsparcia innej osoby. Planowana jest modernizacja/remont obiektu. W budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących ? alternatywnie dostępny jest tzw. pokój cichej obsługi.
4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Na terenie obiektu szpitalnego są miejsca parkingowe dla pacjentów, w tym 1 dla osób ze szczególnymi potrzebami (planowana jest modernizacja/rozbudowa parkingu i zapewnienie dodatkowych miejsc dla osób niepełnosprawnych). Przed drzwiami głównymi jest plac manewrowy, gdzie istnieje możliwość swobodnego asystowania przy wysiadaniu z samochodu pacjenta z niepełnosprawnością ruchową. Odległość z parkingu do wejścia głównego wynosi około 5m ? istnieją bariery architektoniczne tj. krawężniki, nierówności powierzchni, brak poręczy, brak pochylni (planowana jest modernizacja dróg dojazdowych i wymiana nawierzchni).
5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Dopuszcza się wstęp do budynku z psem asystującym do całego budynku.
6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Szpital zapewnia możliwość korzystania z pomocy tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika.
Apteka przyszpitalna – Wolica 113, 62- 872 Godziesze Małe
1. Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Wstęp na teren obiektu ? wyłącznie dla pracowników szpitala. Wejście/wjazd na teren szpitala odbywa się przez bramę otwieraną przez portiera. Ciąg pieszo-jezdny utwardzony, drzwi do budynku otwierane ręcznie.
2. Dostępność korytarzy, schodów, wind i toalet.
Budynek jednokondygnacyjny, korytarze umożliwiają poruszanie się osób z niepełnosprawnością, brak progów, toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych – konieczne jest odnowienie infrastruktury technicznej.
3. Opis dostosowań, na przykład oznaczeń Braille?a, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
Brak oznaczeń w alfabecie Braille?a, brak tablicy informującej o rozmieszczeniu pomieszczeń. Szpital zapewnia dostęp alternatywny w postaci wsparcia innej osoby. W budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących ? alternatywnie dostępny jest tzw. pokój cichej obsługi. Wstęp na teren obiektu ? wyłącznie dla pracowników szpitala.
4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Na terenie szpitala są miejsca parkingowe dla pacjentów, w tym 1 dla osób niepełnosprawnych (planowana jest modernizacja/rozbudowa parkingu i zwiększenie miejsc dla osób niepełnosprawnych). Przed drzwiami głównymi jest plac manewrowy, gdzie istnieje możliwość swobodnego asystowania przy wysiadaniu z samochodu osoby z niepełnosprawnością ruchową. Odległość z parkingu do wejścia głównego wynosi około 6 m ? istnieją bariery architektoniczne tj. krawężniki, nierówności powierzchni (planowana jest modernizacja dróg dojazdowych i wymiana nawierzchni).
5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Dopuszcza się wstęp do budynku z psem asystującym do całego budynku.
6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Szpital zapewnia możliwość korzystania z pomocy tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika.
Przychodnia Chorób Płuc i Gruźlicy, ul. Majkowska 13 A, 62-800 Kalisz (K.A.M.MEDIX)
1. Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Dla pacjentów i osób towarzyszących dostępne jest jedno wejście do budynku od ulicy Majkowskiej. Wjazd samochodem na teren przychodni odbywa się przez bramkę otwieraną automatycznie po opłaceniu karty parkingowej. Ciąg pieszo-jezdny jest utwardzony, a drzwi do budynku otwierane są ręcznie. Przychodnia znajduje się na I piętrze. Obszary kontroli: po wejściu do budynku przychodni wszystkie osoby kontrolowane są przez personel pod kątem temperatury ciała i ogólnego stanu zdrowia (ręczny pomiar temperatury i ankieta epidemiologiczna).
2. Dostępność korytarzy, schodów, wind i toalet.
Dla osób ze szczególnymi potrzebami dostępne są wszystkie korytarze i pomieszczenia. Korytarze umożliwiają swobodne poruszanie się osób z niepełnosprawnością, nie posiadają progów. W budynku dla pacjentów i osób towarzyszących dostępna jest winda przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na korytarzu. Na klatce schodowej wykonano wyróżnienia początku i końca wszystkich biegów schodowych.
3. Opis dostosowań, na przykład oznaczeń Braille?a, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
Zapewnia się dostęp alternatywny w postaci wsparcia innej osoby. Informacja o rozkładzie pomieszczeń na parterze zapewniona jest w sposób wizualny (tablica informacyjna) i głosowy (informacje udzielane przez personel). W budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących ? alternatywnie dostępny jest tzw. pokój cichej obsługi. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille?a. Dostępność w tym obszarze zapewniona jest poprzez wsparcie pracownika.
4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Na terenie obiektu dostępne są miejsca dla osób niepełnosprawnych. Przed drzwiami głównymi jest plac manewrowy, gdzie istnieje możliwość swobodnego asystowania przy wysiadaniu z samochodu pacjenta z niepełnosprawnością ruchową. Odległość z parkingu do wejścia głównego wynosi około 5m.
5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Dopuszcza się wstęp do budynku z psem asystującym do całego budynku.
6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Szpital zapewnia możliwość korzystania z pomocy tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika.
Dostępność informacyjno-komunikacyjna
Przed wjazdem na teren szpitala znajduje się portiernia oraz tablica informacyjna z mapą terenu. Na tablicy umieszczone są nazwy komórek organizacyjnych szpitala znajdujących jego terenie wraz z oznaczeniem drogi dojścia do poszczególnych oddziałów/komórek. W sposób głosowy można uzyskać ww. informację na portierni.