Deklaracja dostępności Wojewódzkiego Specjalistycznego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej Chorób Płuc i Gruźlicy w Wolicy k/Kalisza
Dostępność cyfrowa
Wojewódzki Specjalistyczny
Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej
Chorób Płuc i Gruźlicy
Wolica 113, 62- 872 Godziesze Małe
powiat kaliski, woj.wielkopolskie
zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej WSZZOZ Chorób Płuc i Gruźlicy w Wolicy k/Kalisza.
- Data publikacji strony internetowej: 2016-01-04
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-03-31
Status pod względem zgodności z ustawą
Zgodnie z przeprowadzonym w dniu
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (poziom A i AA). Zgodnie z Raportem audytu końcowego szpitala przygotowanym w ramach projektu Dostępność Plus dla zdrowia przez MZ, placówka pod względem podniesienia standardu cyfrowego została oceniona wystarczająco.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2021-03-31
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-03-31
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Dyrektor szpitala – lek. med. Sławomir Wysocki
- centrala: 664 175 311, 62 761 25 00
- e-mail: sekretariat@szpital.wolica.pl
Informacja na temat procedury
Zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji na warunkach określonych w ustawie. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna budynków WSZZOZ Chorób Płuc i Gruźlicy w Wolicy k/Kalisza
Budynek Główny Szpitala – Wolica 113, 62- 872 Godziesze Małe
- Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Dla pacjentów i osób towarzyszących dostępne są 3 wejścia do budynku. Przed jednym z wejść dostępna jest pochylnia (planowana jest modernizacja pochylni ze względu m.in. na brak odpowiedniego rozstawu poręczy). Wejście/wjazd na teren szpitala odbywa się przez bramę otwieraną przez portiera. Ciąg pieszo-jezdny jest utwardzony (chodnik spełnia wymagania Standardów dostępności), a drzwi do budynku otwierane są ręcznie. Rejestracja znajduje się przy wejściu głównym. Blat przy okienku izby przyjęć jest dostosowany dla osób poruszających się na wózku. Obszary kontroli: po wejściu do budynku szpitala wszystkie osoby kontrolowane są przez personel izby przyjęć pod kątem temperatury ciała i ogólnego stanu zdrowia (ręczny pomiar temperatury i ankieta epidemiologiczna).
- Dostępność korytarzy, schodów, wind i toalet.
Dla osób ze szczególnymi potrzebami dostępne są wszystkie korytarze i pomieszczenia na każdym z pięter. Korytarze są przestronne i umożliwiają swobodne poruszanie się osób z niepełnosprawnością, nie posiadają progów. W budynku dla pacjentów i osób towarzyszących dostępna są 2 windy przystosowane do przewozy pacjentów na łóżkach i dostosowane pod kątem osób ze szczególnymi potrzebami zgodnie ze Standardami Dostępności). Toalety dla osób z niepełnosprawnościami (dostępne na każdym piętrze) wymagają modernizacji, konieczne jest odnowienie infrastruktury technicznej (planowany jest generalny remont pomieszczeń na Oddziałach). Na klatkach schodowych w całym obiekcie wykonano wyróżnienia początku i końca wszystkich biegów schodowych.
- Opis dostosowań, na przykład oznaczeń Braille’a, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
Windy przeznaczone do przewozu osób wyposażone są w komunikaty głosowe, m.in. o otwieraniu/zamykaniu drzwi, przyjeździe windy oraz piętrze ma którym się znajduje i kierunku jazdy. Informacja o rozkładzie pomieszczeń na parterze zapewniona jest w sposób wizualny (tablica informacyjna) i głosowy (informacje udzielane przez personel). Oddziały i Izba Przyjęć wyposażone są w przenośne pętle indukcyjne do obsługi osób słabosłyszących – alternatywnie dostępny jest tzw. pokój cichej obsługi, którego funkcję pełni np. gabinet zabiegowy, gabinet lekarski. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a. Dostępność w tym obszarze zapewniona jest poprzez wsparcie pracownika szpitala.
- Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Na terenie szpitala są miejsca parkingowe dla pacjentów i personelu, w tym 1 dla osób z niepełnosprawnościami (planowana jest modernizacja/rozbudowa parkingu i zwiększenie miejsc dla osób ze szczególnymi potrzebami). Przed drzwiami głównymi jest plac manewrowy, gdzie istnieje możliwość swobodnego asystowania przy wysiadaniu z samochodu pacjenta z niepełnosprawnością ruchową. Odległość z parkingu do wejścia głównego wynosi około 5m – istnieją bariery architektoniczne tj. krawężniki, nierówności powierzchni, zbyt szeroki rozstaw poręczy przy pochylni (częściowo przeprowadzono modernizację drogi dojazdowej i parkingów, planowana jest dalsza modernizacja i wymiana nawierzchni).
- Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Dopuszcza się wstęp do budynku z psem asystującym do całego budynku z wyłączeniem pomieszczeń/sal wymagających zachowania warunków podwyższonego reżimu epidemiologicznego tj. gabinet bronchoskopii, spirometrii, USG, RTG, TK, pomieszczenia laboratorium, odcinki izolacyjne, gabinety zabiegowe.
- Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Szpital umożliwia dostęp do środków wspierających komunikowanie się (np. kontakt poprzez korzystanie z poczty elektronicznej, telefonów dla pacjentów, w tym bezprzewodowych) oraz zapewnia możliwość korzystania z pomocy tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika.
Budynek Administracji Szpitala – Wolica 113, 62- 872 Godziesze Małe
- Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Dla pacjentów i osób towarzyszących dostępne jest jedno wejście. Wejście/wjazd na teren szpitala odbywa się przez bramę otwieraną przez portiera. Ciąg pieszo-jezdny utwardzony, drzwi do budynku otwierane ręcznie. Przed wejściem do budynku brak pochylni – alternatywnie wykorzystywany jest schodołaz, wsparcie personelu. Możliwa jest zmiana organizacji funkcjonowania i organizowanie spotkań w miejscu dostępnym architektonicznie. Obszary kontroli: po wejściu do budynku szpitala wszystkie osoby kontrolowane są przez portiera/ochronę pod kątem temperatury ciała i ogólnego stanu zdrowia (kamera termowizyjna i ankieta epidemiologiczna).
- Dostępność korytarzy, schodów, wind i toalet.
Na klatce schodowej wykonano wyróżnienia początku i końca wszystkich biegów schodowych. Budynek piętrowy bez windy – dostęp alternatywny w postaci schodołazu lub zmiany organizacji funkcjonowania (organizacja spotkań poza budynkiem administracyjnym). Brak toalet dla osób ze szczególnymi potrzebami – planowana jest modernizacja/remont budynku.
- Opis dostosowań, na przykład oznaczeń Braille’a, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
Brak oznaczeń w alfabecie Braille’a, brak tablicy informującej o rozmieszczeniu pomieszczeń. Szpital zapewnia dostęp alternatywny w postaci wsparcia innej osoby. Planowana jest modernizacja/remont obiektu. W budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących – alternatywnie dostępny jest tzw. pokój cichej obsługi.
- Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Na terenie obiektu szpitalnego są miejsca parkingowe dla pacjentów i personelu, w tym 1 dla osób z niepełnosprawnościami. Przed drzwiami głównymi jest plac manewrowy, gdzie istnieje możliwość swobodnego asystowania przy wysiadaniu z samochodu pacjenta z niepełnosprawnością ruchową. Odległość z parkingu do wejścia głównego wynosi około 5m – istnieją bariery architektoniczne tj. brak poręczy, brak pochylni.
- Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Dopuszcza się wstęp do budynku z psem asystującym do całego budynku.
- Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Szpital zapewnia możliwość korzystania z pomocy tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika.
Apteka przyszpitalna – Wolica 113, 62- 872 Godziesze Małe
- Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Wstęp na teren obiektu – wyłącznie dla pracowników szpitala. Wejście/wjazd na teren szpitala odbywa się przez bramę otwieraną przez portiera. Ciąg pieszo-jezdny utwardzony, drzwi do budynku otwierane ręcznie.
- Dostępność korytarzy, schodów, wind i toalet.
Budynek jednokondygnacyjny, korytarze umożliwiają poruszanie się osób z niepełnosprawnością, brak progów, toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych – konieczne jest odnowienie infrastruktury technicznej.
- Opis dostosowań, na przykład oznaczeń Braille’a, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
Brak oznaczeń w alfabecie Braille’a, brak tablicy informującej o rozmieszczeniu pomieszczeń. Szpital zapewnia dostęp alternatywny w postaci wsparcia innej osoby. W budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących – alternatywnie dostępny jest tzw. pokój cichej obsługi. Wstęp na teren obiektu – wyłącznie dla pracowników szpitala.
- Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Na terenie przy aptece szpitala są miejsca parkingowe dla pacjentów i personelu, w tym 1 dla osób niepełnosprawnych (planowana jest modernizacja/wymiana nawierzchni parkingu i zwiększenie miejsc dla osób ze szczególnymi potrzebami). Przed drzwiami głównymi jest plac manewrowy, gdzie istnieje możliwość swobodnego asystowania przy wysiadaniu z samochodu osoby z niepełnosprawnością ruchową. Odległość z parkingu do wejścia głównego wynosi około 6 m – istnieją bariery architektoniczne tj. krawężniki, nierówności powierzchni (planowana jest modernizacja drogi dojazdowej do apteki i wymiana nawierzchni).
- Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Dopuszcza się wstęp do budynku z psem asystującym do całego budynku.
- Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Szpital zapewnia możliwość korzystania z pomocy tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika.
Przychodnia Chorób Płuc i Gruźlicy
- Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Dla pacjentów i osób towarzyszących dostępne jest jedno wejście do budynku. Wjazd samochodem na teren szpitala odbywa się przez bramkę otwieraną przez pracownika portierni. Ciąg pieszo-jezdny jest utwardzony, a drzwi do budynku otwierane są ręcznie. Przychodnia znajduje się na parterze. Obszary kontroli: po wejściu do budynku przychodni wszystkie osoby kontrolowane są przez personel pod kątem temperatury ciała i ogólnego stanu zdrowia (ręczny pomiar temperatury i ankieta epidemiologiczna). Na parkingu przez przychodnią dostępne są wyznaczone miejsca dla osób z niepełnosprawnościami.
- Dostępność korytarzy, schodów, wind i toalet.
Dla osób ze szczególnymi potrzebami dostępne są wszystkie korytarze i pomieszczenia. Korytarze umożliwiają swobodne poruszanie się osób z niepełnosprawnością, nie posiadają progów. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na korytarzu.
- Opis dostosowań, na przykład oznaczeń Braille’a, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
Zapewnia się dostęp alternatywny w postaci wsparcia innej osoby. Brak jest tablic informujących o rozkładzie budynków. Istnieją tablice kierunkowe wskazujące na lokalizację przychodni na terenie szpitala. W budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących – alternatywnie dostępny jest tzw. pokój cichej obsługi. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a. Dostępność w tym obszarze zapewniona jest poprzez wsparcie pracownika.
- Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Na terenie obiektu dostępne są miejsca dla osób z niepełnosprawnościami. Przed drzwiami głównymi jest plac manewrowy, gdzie istnieje możliwość swobodnego asystowania przy wysiadaniu z samochodu pacjenta z niepełnosprawnością ruchową. Odległość z parkingu do wejścia głównego wynosi około 5m.
- Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Dopuszcza się wstęp do budynku z psem asystującym do całego budynku.
- Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Szpital zapewnia możliwość korzystania z pomocy tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika.
Dostępność informacyjno-komunikacyjna
Przed wjazdem na teren szpitala znajduje się portiernia oraz tablica informacyjna z mapą terenu. Na tablicy umieszczone są nazwy komórek organizacyjnych szpitala znajdujących jego terenie wraz z oznaczeniem drogi dojścia do poszczególnych oddziałów/komórek. W sposób głosowy można uzyskać ww. informację na portierni. Na terenie szpitala zastosowano system identyfikacji przestrzennej. O lokalizacji poszczególnych komórek organizacyjnych informują tablice z planem sytuacyjnym i tablice kierunkowe.
Nazwa |
Pobierz |
Deklaracja dostępności |
Pobierz plik |
Raport o stanie zapewnienia dostępności |
Pobierz plik |
Raport o stanie zapewnienia dostępności - wersja dostępna |
Pobierz plik |
Deklaracja dostępności - aktualizacja 31.03.2022r. |
Pobierz plik |
Deklaracja dostępności - aktualizacja 31.03.2023r. |
Pobierz plik |
Deklaracja dostępności - aktualizacja 31.03.2024r. |
Pobierz plik |